طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی

طراحی بسته بندی ترکیبی از هنر، صنعت و تکنولوژی برای بهبود شرایط نگهداری، حمل و نقل، بازاریابی و استفاده از یک محصول است. بسته بندی محصولات تاثیر بسیار زیادی در ترقیب خریداران به انتخاب محصول دارد، و یکی از مهمترین عوامل جلب مشتری در نگاه اول و عرضه صحیح آن است. اهمیت ویژه بسته‌بندی محصولات، آن را به عنوان یکی از مهمترین بخش‌های طراحی گرافیک تبدیل نموده است. لذا یک طراحی مناسب برای بسته بندی محصول می تواند در فروش آن محصول موثرتر از بسیاری از تبلیغات گران قیمت‌تر باشد.


بسته بندی چیست؟

طراحی بسته‌ بندی یك عملیات هنری پیچیده، پویا و علمی است كه در بنیادی‌ ترین شكل خود، كاركرد‌های محافظت، نگهداری، حمل و نقل، اطلاع رسانی و فروش را شامل می‌شود. طراحی بسته‌بندی، مانند سایر رشته‌های طراحی، بسیار احساسی است. طرح زیبا و جذاب و گویای بسته‌بندی، باید مشتری را قانع کند که محصول را انتخاب و خریداری کند. بسته بندی یکی از خدماتی است که برای انواع کسب و کارها لازم و ضروری است. زیرا در سال های اخیر ثابت شده است که علاوه بر کیفیتی که محصولات تولید شده باید داشته باشند، بسته بندی محصولات نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است.

اغلب مشتریان قبل از خرید هر محصول، از بسته بندی محصول آن را انتخاب می کنند. این موضوع باعث شده تا بسته بندی محصولات دارای اهمیت بسیار بیشتری برای شرکت های تولیدی باشد. همین موضوع تبدیل به یک رقابت جدید شده است. مهمترین نكته این است كه بسته ‌بندی باید سریعا در میان انبوه محصولات نظر خریدار را به خود جلب كند، چرا كه میزان كشش بصری كه بسته بندی درخریدار ایجاد می‌كند، بر تصمیم خریدار تاثیر فراوانی می‌گذارد. امروزه مصرف كننده مورد هجوم هزاران آگهی و عرضه گوناگون كالاهای مشابه است. بسته باید جلب توجه كند، به طوری كه خریدار محصول موردنظر خود را فورا بیابد، زیرا در غیراین صورت به مارك مشابه آن مراجعه خواهد كرد. از طرف دیگر یك بسته‌ بندی خوب نه تنها باید در نقش یك فروشنده ساكت باشد بلكه باید ویژگی‌های آن به گونه‌ای باشد كه خریدار آن را بیاد بسپارد و برای خریدهای مكرر بعدی در نظر بگیرد.


طراحی بسته بندی در گنبد فیروزه

طراحی بسته بندی در آژانس بین المللی طراحی و تبلیغات گنبد فیروزه به شیوه‌ای کاملا حرفه‌ای و متمایز انجام می‌شود. تیم خلاق و با تجربه گنبد فیروزه به شما کمک می‌کند که بهترین بسته بندی ممکن را در اختیار داشته باشید. خلاقیت در بسته بندی سبب افزایش فروش حرکت به سوی تمایز و همچنین این خلاقیت در بسته بندی سبب نگهداری مناسب از کالا نیز خواهد بود . خلاقیت در بسته بندی سبب خواهد شد محصول شما بدون داشتن تمایز در کیفیت محصول انتخابی مشتری گردد.